lördag 1 september 2012

Nu kör jag igång igen

Resan i England är avslutad för två och en halv vecka sedan men nu börjar nya äventyret i Köpenhamn. Däremellan hann jag med tre dagar i Helsingfors. Riktigt fin och trevlig stad, åk dit om du får möjligheten! Nu har det blivit dags att se vad Köpenhamn har att erbjuda. Kommer nog bli lite annorlunda eftersom jag ska vara här i fyra månader och försöka att få till ett vardagsliv. Hittills har jag och Josefin (som också ska vara här) hunnit med ganska mycket för att endast varit här i 2 dagar.

Intromöte på skolan
Eftermiddag i centrum tillsammans med 3 turkar
Kollat in stranden
Lokala centrumet (vi bor i en stadsdel sydväst om centrum)
Konstmuseet vid stranden
Ätit smörrebröd i hamnen

Lägenheten vi delar är fin förutom att det lagt på heltäckningsmatta på trägolvet. Hade hoppas slippa det efter England! Men nära till lokala centrumet, bussar, tåg och stranden så jag ska inte klaga.

Nu är det dags att göra chili con carne, så jag överlever veckan. Plugget drar igång på riktigt på måndag kl 10. Det ska bli spännande att träffa klasskamraterna, enligt klasslistan var det mest kineser och spanjorer. Men även folk från Storbritannien, Taiwan, Frankrike och Holland. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar