onsdag 3 oktober 2012

Uppdatering

Den här veckan är det fullt upp eftersom jag är prao-handledare. Paulina, min kusin, är här och utforskar hur det är att vara student på universitetet. Hennes intryck hittills är lååånga lektioner! Det håller jag med om!

Igår var vi hos Maike från Tyskland och åt middag. Det var jättegott, kyckling, ris och äpple i ugn till dessert serverades det äppelkaka. En kväll i äpplets tecken med andra ord. Får se vad jag bjuder tillbaka på, några tips? Vi tog cyklarna när vi skulle dit och då fick Paulina känna på hur det är att cykla här i Danmark, platt och långa avstånd. För mig kändes det normalt men jag kan förstå att 12-14 km för en ovan cyklist är ganska mycket enkel väg.

Imorgon hoppas jag innerligt att vi har vår första lektion i industriell design. Hittills har vi bara att grupparbete på den lektionen och det är inte så jättegivande känner jag, tyvärr! Jag vill lära mig lite nytt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar