lördag 14 juli 2012

Bullbak och Tyskland

Idag spenderades förmiddagen till att baka bullar. Det blev kanelbullar, jordnötssmörs med kokos och nutella med mandel. Det blev riktigt gott. Dock blev jag lite besviken på jäsningen, svårt att veta hur torrjästen fungera. Finns tydligen inte färsk jäst här. 


Middagen ikväll hade tysk prägel detta eftersom Annika från Tyskland var värdinna. Hon bjöd på spätzel (typ pasta; grahamnsmjöl, vatten, salt och ägg) med jättegod gulasch och till efterätt var det pannkaka innehållande banan med jordgubbar och sirap. Imorgon ska jag bjuda tillbaka så fortsättning på olika-land-middagar kommer. När jag körde hem regna det MYCKET! Det är det värsta jag vet att köra när det är mörkt plus regn. Men jag ska vara tacksam att jag har en bil om jag inte hade haft tillgång till den hade jag mest varit här "hemma" och då hade jag inte haft det lika roligt som jag har nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar