onsdag 11 juli 2012

Hemlängtan på besök

Idag vid lunch fick jag hemlängtan jag längtade efter familjen, vännerna, blodpudding, fiskbullar, sommar i Sverige, bada i sjön/havet, Skåne, Stockholm, Norrland, en glass från glassbaren i Helsingör i Danmark, friheten att kunna göra precis vad jag vill och jobba på riktigt vilket betyder tjäna pengar. Samtidigt som jag är otroligt glad att jag får möjligheten att vara här i England hela sommaren men ibland måste jag bara få längta hem på något sätt tillhör det liksom. I mitt huvud rangordna jag plus och minus med min sommar och det som kom på första plats på minuslistan för England blev heltäckningsmattorna, jag hatar dem. Så jag förstår varför Ida drömde mardröm om dem när hon var här! Men när jag ikväll fick en liten lapp från Caroline så blev hemlängtan lite mindre eller jag kände iaf att jag bidragit till något bra och kände att mitt "jobb" uppskattades.

Imorgon har jag erbjudit mig att laga middag för att slippa vänta till nio/tio för att få den serverad så jag funderar på att göra köttbullar. Får se hur det går med det eller om det blir något "enklare" som tar mindre tid eftersom det är lite ont om tid imorgon pga av dans och ev häng i stan på min lediga tid. Fortsättning följer med andra ord...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar