onsdag 11 juli 2012

Köttbullar

Som jag skrev igår var det min tur att göra middag idag och köttbullarna som rullades av mig fick godkänt. Såsen fick dock inte 10 poäng av mig skulle gärna haft lite grädde i den också men det fanns inte och eftersom jag bor på landet nu är inte det något man springer och köper nere på kvartersbutiken.

Pappan och jag i familjen hade en diskussion igår om socker och fett. Vi båda tyckte att det viktigaste är att äta varierat medan jag tyckte man ska dra ner på sockret och han på fettet. Detta eftersom nästan allt här har texten low fat medan i Sverige är det inget socker tillsatt. Vad tycker du?

3 kommentarer:

  1. Min pappa käkar LCHF, så i mitt huvud sitter det att sockret är största boven ^^ Men varierat är viktigt! Det är jag väldigt dålig på! haha

    SvaraRadera
  2. BORT MED SOCKEEEEER!!! ;) Det kan man ju faktiskt leva helt utan, medan man behöver fett för att tex göra hormoner i kroppen och bygga upp cellen. Fast ja.. Fett i för stora mängder är ju tyvärr inte hellet så bra :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra, då har jag en anledning att säga att fettet är bättre än sockret ;) Men som du säger ska det ju aldrig bli för mycket!

      Radera