söndag 8 juli 2012

Hälsning från Oxford

Dagens utflykt gick som känt till Oxford. Ca 2 timmars körning men det gick hyfsat snabbt med trevligt sällskap och bra musik i bilen. När vi kört igenom minst 20 rondeller började vi närma oss staden men eftersom jag såg en outlet-skylt på vägen var jag tvungen att stanna och se vad det var för något, massa dyra märken men jag lyckades iaf hitta en jeansskjorta som var i min prisklass. Oxford bjöd på fina hus, vackra planteringar och ett rejält hål i plånboken. Hittade nämligen en affär som sålde en jacka som jag spanat in här i Cambridge lite billigare plus att det var 10 procent och då kunde jag ju inte bara låta bli, förhoppningsvis blir den väl använd och därmed inte så dyr varje gång jag använder den. Jag kompenserade impulshandlingen av jackan med att köpa billigaste middagen på vägen hem; 2 st små chicken/bacon wraps, 500 g av världens godaste körbärstomater och en halv liter mjölk för 1,24£ plånboken blev glad och även magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar