lördag 23 juni 2012

Finn ett fel

Klassisk portion med mjölk och kanelbulle.

Speciell portion
Idag var det utflyktdax till IKEA i Milton Keynes tillsammans med tre andra aupairer. Eftersom jag var den enda av oss som hade bil var det jag som körde så nu har jag kört både i Cambridge city och på de större vägarna vilket gick galant. I resturangen på IKEA var allt sig nästan likt. Fanns fish & chips och ribs vilket var en skillnad men såklart fanns det även det klassiska köttbullarna fast med pommes!! (Som tur var fanns det med potatismos också!) Det går ju inte tänkte jag men Annika från Tyskland sa att det även serverades så i Tyskland. När jag skulle beställa sa kocken på en gång; Du är från Sverige, va? Visst svarade jag och så sa jag att jag ville ha lingonsylt till men det fanns det inte men då sa han att jag kunde få inlagd gurka istället.


Allt var sig likt annars på IKEA förutom att priserna var något högre och att det fanns kuddar/koppar/kökshanddukar med brittiska flaggan på, varför finns det inte med svenska?
Självklart köpte jag knäckebröd från Leksand och en burk med sill och en tub kaviar så jag också kan få lite svensk midsommarmat.

2 kommentarer:

  1. Just posted almost the same picture on fb :D That was a fun day!

    SvaraRadera
  2. Hej Emma

    Du såg ut att ha en trevlig midsommar. Vilka trevliga barn du har att vakta. Idag har jag tagit en prommenad till Mats och Sonja för att fika. Mats har hjälpt mig med rullatorn. "Det måste vara en karl till det".

    Jag fattar inte att du kan förstå dig på alla grejer i England. Hoppas du får en god fortsättning.

    Hälsningar
    Mormor Elvi

    SvaraRadera