måndag 11 juni 2012

Ibland bara springer tiden iväg

Idag har min första riktiga jobbdag här i England vilket innebär skjutsa barnen till skolan strax innan nio. Hämta barnen strax, 15.15, och sedan ge dem middag och skjutsa dem till sina aktiviteter. Alltså är jag ledig på dagen mellan nio och tre. Trodde att första dagen skulle gå väldigt långsamt men jag började städa och vips så var klockan två och magen kurrade. Så idag har jag inte gjort något speciellt alls med andra ord. Detta dels pga att det har regnat konstant hela dagen, suck, fast då kan man iaf vara inne med gott samvete.

Under gårdagen gjorde jag min första utflykt en cykeltur in till stan, ca 1,3 mil, och sedan vandra jag runt runt för att försöka lära känna staden. Det var det bästa jag gjort på väldigt länge, köpte nudlar på marknaden och satt och njöt av atmosfären och så innan jag cyklade tillbaka unna jag mig själv en cappuccino och en muffin, mums! Just det som ni ser på bilden så var det lite solsken igår, tummen upp!

1 kommentar:

  1. åh emma, det låter så himla spännande och mysigt alltihopa!

    SvaraRadera