torsdag 7 juni 2012

Vänstertrafik

Nu har jag haft min debut vad det gäller att köra i vänstertrafik. Måste säga att det var betydligt enklare när jag själv satt bakom ratten än att sitta bredvid! Det var inte under någon rusningstrafik jag körde men jag tror det kommer gå fin fint även om det blir några fler bilar att ta hänsyn till. Enda problemet med körningen skulle jag säga är att hastighetsbegränsningar. De är inte så låga som jag skulle önska att det var! Vägarna är väldigt smala och hastigheten är alldeles för hög! Så om ni hör att det börjar bildas långa bilköer i England så är det jag som ligger först i dessa!

Dagen idag bestod även utav snabb rundvandring i Cambridge. Riktigt mysig stad! Många bra affärer och det kändes verkligen att det är en universitetsstad (kanske för alla cyklister?).

För att få en överblick över omgivningen blev det även en liten promenad på kvällen upp på kullen alldeles bakom huset. De stora fälten bredde ut sig över landskapet och det är verkligen landet som jag ska spendera de kommande två månaderna på. Detta märks även på att internet uppkopplingen inte är den snabbaste! En annan sak jag kommer sakna är en varm dusch med bra tryck i strålen, inget att hurra över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar