onsdag 20 juni 2012

Uppklädda människor och nya bekantskaper

Idag åkte jag in på stan på kvällen eftersom några aupairer brukar mötas upp inne på en pub. Det blev ingen pub eftersom England hade match = väldigt mycket folk på puben. Istället satt vi utanför i parken eftersom det idag var första dagen då det var riktigt sommarvarmt, tjihoo! När jag anlände till stan var det väldigt lugnt och jag njöt verkligen av sommarvärmen (måste ju passa på för jag vet ju inte när regnet kommer igen) när jag väl kom in till city city möttes jag av en extremt lång kö av väldigt fin klädda studenter som ringlade mellan de gamla byggnaderna. Detta eftersom det är tradition att ha bal denna tiden på året när tentorna är skrivna. De köade alltså för att komma in på ett av colleagerna (konstigt ord i plural) och det märktes när jag var på väg till bilen  igen för då var det fin fina fyrverkerier som avfyrades.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar