onsdag 6 juni 2012

Första dagen på nya jobbet

Då har jag äntligen kommit fram till min nya hem de kommande två månaderna. Vilket äventyr eller vad man ska säga som jag har framför mig. Två ungar, vänstertrafik och rostade mackor. Har inte fått köra på fel sida än men däremot åkt och det ska inte nog bli några problem när jag själv sitter bakom ratten. Idag har vi haft en introduktionsdag skulle jag vilja säga. Eftersom barnen har något slags "midterm break"är de lediga hela veckan vilket idag innebär att familjens nuvarande aupair Anna visade mig hur det vardagliga sysslorna går till. Vi tog en tur till skolan i byn och besökte lekparken bredvid och på eftermiddagen tog vi en liten promenad till lekplatsen här i närheten. Dagen har även bestått av spel, fotboll, tennis, tv-spel (Just Dance, riktigt roligt!) och så lite film. Det tar verkligen på krafterna att vara lekledare!

Jag har även fått en ny kel-kompis, katten Charlie! Han kurra så högt när jag klappa honom att jag trodde han hade andningsproblem!

1 kommentar:

  1. Skönt att höra att du kommit fram och att det gått bra så här långt :) vi fick lägenheten iaf, så nästa gång vi ses blir det på ymergatan :D Ha så kul och ta hand om dig!! KRAM/V

    SvaraRadera