onsdag 27 juni 2012

Polis polis potatisgris!

Idag har jag lärt mig en viktig sak; Prata aldrig i mobiltelefonen när du kör bil här i England! När jag skulle hämta upp Ida och Lada på Stansted utanför flygplatsen på avlämningsstället fick jag blinkande syrener bakom mig. Dels var det förbjudet att prata i telefonen samtidigt som man körde och dels fick man inte hämta upp folk på avlämningstället bara lämna. Men jag drog på mitt bredaste nervösa leende och sa att jag verkligen inte visste om det sa att jag kom från Sverige och de frågade om jag bodde här; endast under sommaren sa jag och självklart så lovande jag att aldrig göra det igen! De gick med på det! Ibland blir jag bra stolt över mig själv. En sak får jag dock inte ihop; Finns det inte viktigare saker än att stoppa folk från att hämta upp sina vänner och familj utanför flygplatsen. Tydligen måste man parkera = betala för att göra det!

2 kommentarer:

  1. Oj! Jobbigt. Tur du kom undan lindrigt :)

    SvaraRadera
  2. Litet tips från Graham, när man blir stoppad av polisen i England och är föremål för ett ingripande ska man säga: Sir don`t hit me again.De måste skriva upp det första man säger som gripen.
    Ha det bra och händerna på ratten!
    Hälsningar från mamma och pappa.

    SvaraRadera